Projekt NCBR: Wspieranie transformacji energetycznej w Wielkopolsce Wschodniej.
Nazwa projektu:
„Wspieranie transformacji energetycznej w Wielkopolsce Wschodniej”
Numer projektu:
FERS.01.05-IP.08-0490/23
Wartość projektu:
1 774 680,00 zł
w tym dofiansowania:
1 681 580,00 zł
Opis projektu:
Celem projektu jest przygotowanie kompleksowej oferty kształcenia dla lokalnej administracji i kluczowych interesariuszy w kontekście transformacji energetycznej Wielkopolski Wschodniej. Cel zostanie zrealizowany w okresie: 1wrzesień 2024 – 31 sierpień 2026r. poprzez opracowanie obudowy merytorycznej, tj. materiałów dydaktycznych uwzględniających regionalne specjalizacje dla zdiagnozowanych we wniosku kwalifikacji rynkowych, w szczególności funkcjonujących w Zintegrowanych Rejestrze Kwalifikacji, a następnie przetestowanie i wdrożenie do praktyki utworzonego edukacyjnej modelu.
W oparciu o przeprowadzoną diagnozę*, zdecydowano się skierować wsparcie dla grupy 200os. - urzędników oraz pracowników NGO z obszaru Wielkopolski Wschodniej. Jest to obszar silnie uzależniony od węgla i przemysłu wydobywczego. W związku z trwającą obecnie w Europie i Polsce transformacją energetyczną, miejsca pracy w górnictwie i sektorach pokrewnych mają być w tym regionie ostatecznie wygaszone do 2049r. Jest to powiązane z procesem ogromnej zmiany społecznej na wielu szczeblach: edukacyjnym, rynku pracy, społecznym.
Odbiorcami wsparcia są:
- Urzędnicy - rozumiani jako osoby pracujące w sektorze finansów publicznych w tym
- administracji publicznej i organach władzy publicznej
- jednostkach samorządu terytorialnego
- instytucjach edukacji i nauki
- jednostkach kultury
- podmiotach gospodarki komunalnej (np. gminnych jednostkach organizacyjnych)
- Osoby pracujące lub współpracuję z tzw. 3 sektorem, w tym:
- organizacjach pozarządowych (np. fundacje, stowarzyszenia)
- org. społecznych (związki zawodowe; samorządy zawodowe; federacje i konfederacje
- pracodawców, izby gospodarcze izby rzemieślnicze)
- org. ochotniczych (np. ochotnicza straż pożarna, koła gospodyń wiejskich)
Projekt kierowany jest do osób w wieku od 18 do 64 lat.
Podniesienie umiejętności 200 uczestników projektu.
Obszar realizacji projektu
|
Województwo
|
Powiat
|
Gmina
|
Wielkopolskie
|
Konin
|
-
|
Wielkopolskie
|
Koniński
|
-
|
Wielkopolskie
|
Kolski
|
-
|
Wielkopolskie
|
Słupecki
|
-
|
Wielkopolskie
|
Turecki
|
-
|
Zadania projektu:
Potrzeba realizacji: opracowanie materiałów dydaktycznych w celu skutecznego wdrożenia procesu szkoleniowego, uwzględniającego potrzeby grupy docelowej w oparciu o przeprowadzoną diagnozę.
Materiały zostaną opracowane w odniesieniu do kwalifikacji rynkowych, zaplanowanych we wniosku jako kluczowe z punktu rozwoju lokalnego rynku, tj.:
- Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (content marketing)
- Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem CRM
- Zarządzanie zrównoważonym rozwojem miasta w kontekście Smart City
- Kompetencje społeczne
- Techniki sprzedaży
- Szkolenie online: ochrona danych osobowych
Tutoring indywidualny z ekspertami branżowymi
Część I:
Tutoring (forma nauki indywidualnej) ma na celu wzmocnienie efektów uczenia.
Zakres:
- rozumienie dynamiki zmian w otoczeniu społeczno-gospodarczym w tym na rynku pracy oraz w zakresie potrzeb nieustannego podnoszenia swoich kompetencji;
- umiejętność prezentacji swoich poglądów, ich argumentacja w powiązaniu z motywem przewodnim szkolenia;
- umiejętność analizy i syntetazy treści;
- umiejętność powiazania treści z otoczeniem ekonom., społecznym i kulturowym.
Część II:
Ze względu na położenie w projekcie nacisku na rozwóz kompetencji z sektorów: turystyczny i logistyczny, wskazanych jako kluczowy dla Wielkopolski Wschodniej, tutoring obejmie również działania uświadamiające i podnoszące wiedzę nt. roli sektora publicznego w tym zakresie i obejmie zagadnienia:
- stan obecny, perspektywy, możliwości rozwoju, zarobki, zatrudnienie w w/w sektorach;
- kierunki szkoleń i edukacji związane z sektorem kreatywnym w województwie wielkopolskim – te oczywiste i te mniej oczywiste;
- przykładowe narzędzia i technologie wdrażania zrównoważonej turystyki i zrównoważonego transportu;
- oczekiwania pracodawców i przedsiębiorców z sektora wobec administracji publicznej.
Każdy uczestnik otrzyma min. 5h/wsparcia (min. 2 spotkania; możliwa forma zdalna).
Uczestnicy rozwiną umiejętności w zakresie:
- asertywności;
- myślenia krytycznego;
- wyszukiwania informacji w tym cyfrowe
Podniesienie umiejętności uczestników projektu w tematach zdiagnozowanych jako kluczowe w kontekście regionalnego rynku pracy i rozwoju społeczno – gospodarczego obszaru Wielkopolski Wschodniej.
Tematyka szkoleń:
- Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (content marketing):
- Analiza strategii marketingowej;
- Tworzenia treści marketingowych;
- Opracowywanie materiałów graficznych;
- Publikowanie treści.
- Efekty: Uczestnik potrafi realizować strategie marketingowe w sieci.
- Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem CRM:
- Budowanie bazy klientów
- Prowadzenie procesu obsługi klienta
- Tworzenie ofert CRM
- Efekty: Uczestnik realizuje proces obsługi klienta z wykorzystaniem systemu CRM.
- Zarządzanie zrównoważonym rozwojem miasta w kontekście Smart City:
- Edukacja dla zrównoważonego rozwoju
- Dziedzictwo kulturowe i jego ochrona dla zrównoważonego rozwoju
- Kompetencje społeczeństwa przyszłości w perspektywie przemysłu 4.0
- Monitorowanie, planowanie i prognozowanie zrównoważonego rozwoju miasta
- Efekty: Uczestnik jest przygotowany do zarządzania i wdrażania zrównoważonego rozwoju miasta.
- Kompetencje społeczne:
- Zarządzanie własną energią na wszystkich poziomach
- Budowanie własnego wizerunku
- Prowadzenie wystąpień publicznych
- Identyfikacja i rozwijanie cech lidera
- Praca zespołowa i zasady wpływania na innych
- Efekty: Uczestnik posiada umiejętności autoprezentacji, zarządzania czasem, przywództwa, inteligencji emocjonalnej i samoświadomości.
- Techniki sprzedaży:
- Pozyskanie klientów
- Prezentacja oferty
- Negocjacje i zamknięcie sprzedaży
- Obsługa posprzedażowa
- Efekty: Uczestnik posiada umiejętności skutecznej realizacji procesu sprzedażowego.
- Szkolenie online: ochrona danych osobowych (szkolenie przeznaczone dla wszystkich uczestników projektu, którzy wybrali jeden z tematów 1-5):
- Zabezpieczenia i dokumentacja przetwarzania danych
- Automatyczne przetwarzanie danych
- Ocena skutków dla ochrony danych
- Efekty: Uczestnik posiada praktyczną wiedzę nt. zarządzania danymi osobowymi.
Każdy uczestnik otrzyma dostęp do podręczników/materiałów dydaktycznych w formie zdalnej, ćwiczeń pozwalających wykorzystać AI.
Organizacja certyfikująca
FUNDACJA VCC
+48 81 527 01 00
Info@vccsystem.eu
ul. Matki Teresy z Kalkuty 18 lok. 16
20-538 Lublin

- Stworzyli jednolity system kształcenia i potwierdzania kwalifikacji rynkowych – system VCC© (Vocational Competence Certificate), którego są właścicielem i operatorem.
- Certyfikaty VCC wydawane są od 2007 roku!
- Jako pierwsza instytucja w Polsce włączyła do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK) kwalifikację rynkową „Montowanie stolarki budowlanej” oraz uzyskała uprawnienia do certyfikowania tej kwalifikacji (decyzja administracyjna Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 23.10.2017).
- Obecnie są podmiotem rynkowym uprawnionym do certyfikowania największej liczby kwalifikacji rynkowych włączonych do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
W swoim portfolio posiadają szerokie spektrum kwalifikacji z różnych branż. Usługi rozwojowe dostarczane przez Fundację objęte są wewnętrznym systemem zapewniania jakości w oparciu o najwyższe standardy zweryfikowane przez zewnętrzne podmioty (zgodnie z normami ISO 9001:2015, ISO 29990:2010). Certyfikują kwalifikacje zawodowe w sposób ujednolicony, zgodny z krajowymi i unijnymi wytycznymi w tym zakresie Nadają standardy jakości usług szkoleniowych umożliwiając podmiotom szkoleniowym wpis do BUR. Fundacja VCC jest członkiem założycielem Sektorowej Rady ds. Kompetencji Nowoczesne Usługi Biznesowe.
System VCC
Idea VCC© narodziła się w 2007 roku. System VCC© umożliwia zdobycie nowego zawodu (New Compentences), jak również uzupełnienie, podwyższenie czy zaktualizowanie posiadanych kwalifikacji (Select Competences) do potrzeb zmieniającego się rynku pracy. Innowacyjność systemu polega na połączeniu w ramach szkoleń i certyfikacji nie tylko wiedzy, ale również praktycznych umiejętności zawodowych, kompetencji społecznych, branżowego języka obcego i kompetencji informatycznych, charakterystycznych dla poszczególnych zawodów lub kwalifikacji. Założeniem systemu certyfikacji VCC jest dostarczenie pracodawcom wiarygodnej i kompleksowej informacji o kwalifikacjach pracowników/kandydatów do pracy. Jest to możliwe dzięki zachowaniu rzetelności i obiektywności procesów egzaminacyjnych, prowadzonych przez niezależne podmioty (Partnerów Egzaminacyjnych). Potwierdzeniem pozytywnego przejścia procesu egzaminacyjnego jest certyfikat wraz z suplementem, w którym zapisano, jakie efekty uczenia się osiągnął egzaminowany.