Dziekanat 690 911 780

A- A A+

Kontrast Aa Aa Aa

Projekt NCBR: Wspieranie transformacji energetycznej w Wielkopolsce Wschodniej.

Nazwa projektu:

„Wspieranie transformacji energetycznej w Wielkopolsce Wschodniej”

Numer projektu:

FERS.01.05-IP.08-0490/23

Wartość projektu:

1 774 680,00 zł

w tym dofiansowania:

1 681 580,00 zł

Opis projektu:

Celem projektu jest przygotowanie kompleksowej oferty kształcenia dla lokalnej administracji i kluczowych interesariuszy w kontekście transformacji energetycznej Wielkopolski Wschodniej. Cel zostanie zrealizowany w okresie: 1wrzesień 2024 – 31 sierpień 2026r. poprzez opracowanie obudowy merytorycznej, tj. materiałów dydaktycznych uwzględniających regionalne specjalizacje dla zdiagnozowanych we wniosku kwalifikacji rynkowych, w szczególności funkcjonujących w Zintegrowanych Rejestrze Kwalifikacji, a następnie przetestowanie i wdrożenie do praktyki utworzonego edukacyjnej modelu.

W oparciu o przeprowadzoną diagnozę*, zdecydowano się skierować wsparcie dla grupy 200os. - urzędników oraz pracowników NGO z obszaru Wielkopolski Wschodniej. Jest to obszar silnie uzależniony od węgla i przemysłu wydobywczego. W związku z trwającą obecnie w Europie i Polsce transformacją energetyczną, miejsca pracy w górnictwie i sektorach pokrewnych mają być w tym regionie ostatecznie wygaszone do 2049r. Jest to powiązane z procesem ogromnej zmiany społecznej na wielu szczeblach: edukacyjnym, rynku pracy, społecznym.

Odbiorcami wsparcia są:

  1. Urzędnicy - rozumiani jako osoby pracujące w sektorze finansów publicznych w tym
    1. administracji publicznej i organach władzy publicznej
    2. jednostkach samorządu terytorialnego
    3. instytucjach edukacji i nauki
    4. jednostkach kultury
    5. podmiotach gospodarki komunalnej (np. gminnych jednostkach organizacyjnych)
  2. Osoby pracujące lub współpracuję z tzw. 3 sektorem, w tym:
    1. organizacjach pozarządowych (np. fundacje, stowarzyszenia)
    2. org. społecznych (związki zawodowe; samorządy zawodowe; federacje i konfederacje
    3. pracodawców, izby gospodarcze izby rzemieślnicze)
    4. org. ochotniczych (np. ochotnicza straż pożarna, koła gospodyń wiejskich)

Projekt kierowany jest do osób w wieku od 18 do 64 lat.

Podniesienie umiejętności 200 uczestników projektu.

Obszar realizacji projektu

Województwo

Powiat

Gmina

Wielkopolskie

Konin

-

Wielkopolskie

Koniński

-

Wielkopolskie

Kolski

-

Wielkopolskie

Słupecki

-

Wielkopolskie

Turecki

-

Zadania projektu:

Potrzeba realizacji: opracowanie materiałów dydaktycznych w celu skutecznego wdrożenia procesu szkoleniowego, uwzględniającego potrzeby grupy docelowej w oparciu o przeprowadzoną diagnozę.
 
Materiały zostaną opracowane w odniesieniu do kwalifikacji rynkowych, zaplanowanych we wniosku jako kluczowe z punktu rozwoju lokalnego rynku, tj.:
  1. Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (content marketing)
  2. Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem CRM
  3. Zarządzanie zrównoważonym rozwojem miasta w kontekście Smart City
  4. Kompetencje społeczne
  5. Techniki sprzedaży
  6. Szkolenie online: ochrona danych osobowych
 
Tutoring indywidualny z ekspertami branżowymi
Część I:
Tutoring (forma nauki indywidualnej) ma na celu wzmocnienie efektów uczenia.
Zakres:
  • rozumienie dynamiki zmian w otoczeniu społeczno-gospodarczym w tym na rynku pracy oraz w zakresie potrzeb nieustannego podnoszenia swoich kompetencji;
  • umiejętność prezentacji swoich poglądów, ich argumentacja w powiązaniu z motywem przewodnim szkolenia;
  • umiejętność analizy i syntetazy treści;
  • umiejętność powiazania treści z otoczeniem ekonom., społecznym i kulturowym.
Część II:
Ze względu na położenie w projekcie nacisku na rozwóz kompetencji z sektorów: turystyczny i logistyczny, wskazanych jako kluczowy dla Wielkopolski Wschodniej, tutoring obejmie również działania uświadamiające i podnoszące wiedzę nt. roli sektora publicznego w tym zakresie i obejmie zagadnienia:
  • stan obecny, perspektywy, możliwości rozwoju, zarobki, zatrudnienie w w/w sektorach;
  • kierunki szkoleń i edukacji związane z sektorem kreatywnym w województwie wielkopolskim – te oczywiste i te mniej oczywiste;
  • przykładowe narzędzia i technologie wdrażania zrównoważonej turystyki i zrównoważonego transportu;
  • oczekiwania pracodawców i przedsiębiorców z sektora wobec administracji publicznej.
Każdy uczestnik otrzyma min. 5h/wsparcia (min. 2 spotkania; możliwa forma zdalna).
 
Uczestnicy rozwiną umiejętności w zakresie:
  • asertywności;
  • myślenia krytycznego;
  • wyszukiwania informacji w tym cyfrowe
 
Podniesienie umiejętności  uczestników projektu w tematach zdiagnozowanych jako kluczowe w kontekście regionalnego rynku pracy i rozwoju społeczno – gospodarczego obszaru Wielkopolski Wschodniej.
 
Tematyka szkoleń:
  1. Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (content marketing):
    1. Analiza strategii marketingowej;
    2. Tworzenia treści marketingowych;
    3. Opracowywanie materiałów graficznych;
    4. Publikowanie treści.
    • Efekty: Uczestnik potrafi realizować strategie marketingowe w sieci.
  2. Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem CRM: 
    1. Budowanie bazy klientów
    2. Prowadzenie procesu obsługi klienta
    3. Tworzenie ofert CRM
    • Efekty: Uczestnik realizuje proces obsługi klienta z wykorzystaniem systemu CRM.
  3. Zarządzanie zrównoważonym rozwojem miasta w kontekście Smart City:
    1. Edukacja dla zrównoważonego rozwoju
    2. Dziedzictwo kulturowe i jego ochrona dla zrównoważonego rozwoju
    3. Kompetencje społeczeństwa przyszłości w perspektywie przemysłu 4.0
    4. Monitorowanie, planowanie i prognozowanie zrównoważonego rozwoju miasta
    • Efekty: Uczestnik jest przygotowany do zarządzania i wdrażania zrównoważonego rozwoju miasta.
  4. Kompetencje społeczne: 
    1. Zarządzanie własną energią na wszystkich poziomach
    2. Budowanie własnego wizerunku
    3. Prowadzenie wystąpień publicznych
    4. Identyfikacja i rozwijanie cech lidera
    5. Praca zespołowa i zasady wpływania na innych
    • Efekty: Uczestnik posiada umiejętności autoprezentacji, zarządzania czasem, przywództwa, inteligencji emocjonalnej i samoświadomości.
  5. Techniki sprzedaży:
    1. Pozyskanie klientów
    2. Prezentacja oferty
    3. Negocjacje i zamknięcie sprzedaży
    4. Obsługa posprzedażowa 
    • Efekty: Uczestnik posiada umiejętności skutecznej realizacji procesu sprzedażowego. 
  6. Szkolenie online: ochrona danych osobowych (szkolenie przeznaczone dla wszystkich uczestników projektu, którzy wybrali jeden z tematów 1-5):
    1. Zabezpieczenia i dokumentacja przetwarzania danych
    2. Automatyczne przetwarzanie danych
    3. Ocena skutków dla ochrony danych
    • Efekty: Uczestnik posiada praktyczną wiedzę nt. zarządzania danymi osobowymi.
Każdy uczestnik otrzyma dostęp do podręczników/materiałów dydaktycznych w formie zdalnej, ćwiczeń pozwalających wykorzystać AI.

 

Organizacja certyfikująca

FUNDACJA VCC

+48 81 527 01 00
Info@vccsystem.eu
ul. Matki Teresy z Kalkuty 18 lok. 16
20-538 Lublin

 

  • Stworzyli jednolity system kształcenia i potwierdzania kwalifikacji rynkowych – system VCC© (Vocational Competence Certificate), którego są właścicielem i operatorem.
  • Certyfikaty VCC wydawane są od 2007 roku!
  • Jako pierwsza instytucja w Polsce włączyła do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK) kwalifikację rynkową „Montowanie stolarki budowlanej” oraz uzyskała uprawnienia do certyfikowania tej kwalifikacji (decyzja administracyjna Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 23.10.2017).
  • Obecnie są podmiotem rynkowym uprawnionym do certyfikowania największej liczby kwalifikacji rynkowych włączonych do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
W swoim portfolio posiadają szerokie spektrum kwalifikacji z różnych branż. Usługi rozwojowe dostarczane przez Fundację objęte są wewnętrznym systemem zapewniania jakości w oparciu o najwyższe standardy zweryfikowane przez zewnętrzne podmioty (zgodnie z normami ISO 9001:2015, ISO 29990:2010). Certyfikują kwalifikacje zawodowe w sposób ujednolicony, zgodny z krajowymi i unijnymi wytycznymi w tym zakresie  Nadają standardy jakości usług szkoleniowych umożliwiając podmiotom szkoleniowym wpis do BUR. Fundacja VCC jest członkiem założycielem Sektorowej Rady ds. Kompetencji Nowoczesne Usługi Biznesowe.
 
System VCC
 
Idea VCC© narodziła się w 2007 roku. System VCC© umożliwia zdobycie nowego zawodu (New Compentences), jak również uzupełnienie, podwyższenie czy zaktualizowanie posiadanych kwalifikacji (Select Competences) do potrzeb zmieniającego się rynku pracy. Innowacyjność systemu polega na połączeniu w ramach szkoleń i certyfikacji nie tylko wiedzy, ale również praktycznych umiejętności zawodowych, kompetencji społecznych, branżowego języka obcego i kompetencji informatycznych, charakterystycznych dla poszczególnych zawodów lub kwalifikacji. Założeniem systemu certyfikacji VCC jest dostarczenie pracodawcom wiarygodnej i kompleksowej informacji o kwalifikacjach pracowników/kandydatów do pracy. Jest to możliwe dzięki zachowaniu rzetelności i obiektywności procesów egzaminacyjnych, prowadzonych przez niezależne podmioty (Partnerów Egzaminacyjnych). Potwierdzeniem pozytywnego przejścia procesu egzaminacyjnego jest certyfikat wraz z suplementem, w którym zapisano, jakie efekty uczenia się osiągnął egzaminowany.

 

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj

Close